Librarium

Librarium

Irodalmi cserebere piac

2011. április 18. - winrudi

A tegnapi napfényes, tavaszi vasárnap délutánon három kitűnő állapotú, használt könyvvel gazdagodtam, teljesen ingyen. Nem kölcsönöztem őket, a könyvek az enyémek. Nem kellett fizetni értük és csak egyetlen dolgot kértek cserébe: könyveket. Hol történt mindez? Az első irodalmi cserebere piacon, a Roham Bárban.

Néhány hete már olvastam az eseményről az interneten, anno meg is állapítottam, hogy erre el kéne menni, aztán elfelejtődött. Szerencsére tegnap délután a Facebook-on megtaláltam a rendezvény eseményét, - amire több mint 700-an jelezték biztos, több mint 600-an pedig lehetséges részvételüket - így három régi könyvet felkapva, egy barátomat riadóztatva ellátogattam a Roham Bárba. Megérte.

A könyveimért cserébe a bejáratnál kaptam egy kupont, jelezve: három könyvet választhatok. A belső teremben hosszú asztalokon könyvek sorakoztak. Volt itt minden: a tizedikes gimnáziumi nyelvtankönyvtől kezdve, a Leslie L. Lawrence regényen át, az Iliászig vagy a Petőfi összesig. Az asztalok gyorsan ürültek, de az új résztvevők jóvoltából folyamatosan érkezett az utánpótlás, amire a válogatók szinte falkában vetették magukat.

Nem kell ám verekedős tolongást magunk elé képzelni, az egész kulturált körülmények között zajlott, egy alkalommal egy sráccal egyszerre nyúltunk egy könyvért, aki előzékenyen megengedte hogy megnézzem, majd miután engem nem érdekelt, csak ekkor vette alaposabb vizsgálat alá a kötetet.

A regények és verses kötetek között - mint már említettem - akadtak tankönyvek is. Az egyik résztvevő ezt igen rosszmájúan értékelte, ("Mégis ki az aki nyelvtankönyvet hoz?! Ennyire rá van szorulva...?") de mivel a megmaradt könyvek tudtommal iskolai könyvtárakhoz kerülnek, egyáltalán nem lebecsülendő tankönyveket is elhozni egy ilyen csereberére.

Az első könyv amit elhoztam, Hugh Lauire-tól A balek. El sem akartam hinni, hogy ezt megtaláltam, hiszen már évek óta el akarom olvasni, de eddig még senkinek nem volt meg az ismerőseim közül. A második Jerzy Andrzejewski, a Hamu és gyémánt lengyel írójának kötete, a Jő, hegyeken szökellve, ami három kisregényt tartalmaz. A harmadik pedig John Irving regénye, A cirkusz gyermeke. Utóbbi két könyvről nem hallottam a cserebere előtt, de hamar felkeltették érdeklődésemet, ezúton is köszönöm volt tulajdonosaiknak. A piac Gintli Tibor irodalomtörténész és Karafiáth Orsolya beszélgetésével nyílt meg délután kettőkor, és a Butterfly Effect koncertjével zárult este hétkor. Én ezekből kimaradtam, hiszen öt óra felé érkeztem, de így is remek élmény volt az egész, nagyon jó kezdeményezésnek tartom.

Kifelé jövet a piac fáradalmait a Bárban kipihenő, könyvkupacok társaságában beszélgető emberek között vezetett az út, miközben megállapítottam magamban: legközelebb nem három könyvet hozok.

A Roham honlapja: www.roham.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://librarium.blog.hu/api/trackback/id/tr992836390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása